Masturbarea, păcatul suprem - continuare …

Din cauza comentariilor multe la articolul ‘Masturbarea, păcatul suprem’ se incarca greu pagina.

Va indemn sa scrieti in continuare … aici.

Ce-au zis alții


  1. 1 |anonim|

    Daca metafizica nu poate sa fie separata de natural, corect dintr-un anumit punct de vedere si gresit dintr-altul, atunci se pune intrebarea : Cum poate un adevar metafizic sa-l elibereze pe om de povara instinctelor ? Credinta in Dumnezeu nu te face imun in fata necesitatilor fiziologice, prin credinta poti sa-ti suprimi temporar instinctul sexual, dar nu-l poti suprima definitiv, sa-l suprimi de asa natura incat tu sa-l controlezi si nu el [instinctul] pe tine.

    Porta, e foarte adevarat ca au existat conflicte militate pe toate continentele, dar problema este urmatoarea: Cum se face ca Europa, centrul civilizatiei umane, a cunoscut cele mai odioase atrocitati. Exista o conexiune stransa intre europa crestina si europa razboinica, si cu atat mai mult cu cat morala crestina interzice razboiul. Cum se face atunci ca acest continent, zidit in invatatura crestina, a dat nastere la multe confruntari armate. Se poate sa exista o legatura intre suprimarea vietii instinctive [predominanta in europa intre anii 312 d.Hr – 1944] si dorinta de razboi. Suprimarea vietii instinctive a fost propovaduita de biserica si intretinuta tot de ea. Aceasta suprimare a vietii instinctive provoaca o tensiune enorma in om, tensiune care in decursul mileniilor s-a eliberat prin violenta si razboi.

  2. 2 Porta

    Ideea din primul paragraf este cea căruia nu îi pot da un răspuns definitiv. Acesta a fost gândul care m-a zgâriat toată dimineaţa iar tu l-ai punctat în post-ul acesta. Nu îţi pot da un răspuns definitiv. Tot ce pot spune deocamdată este că dacă Dumnezeu a creat totul din nimic, şi omul după chipul şi asemănarea Sa, şi dacă Însuşi Dumnezeu “locuieşte” omul prin Duhul Sfânt (care are acelaşi rang), dacă El a înviat oameni din morţi, atunci mă întreb dacă nu cumva metafizicul existenţial al lui Dumnezeu, sfera lui de existanţă spirituală, poate influenţa teluricul uman, sfera existenţială a omului, prin aspecte ale transcendenţei, adică prin capacitatea lui Dumnezeu de a pătrunde din spiritual în fizic. !!-explicaţiile le-am dat pentru a arăta cum înţeleg eu conceptele-!-acesta este un răspuns posibil, asupra căruia nu-mi pot exprima siguranţa deplină-!!- Nu pot să fiu complet sigur că răspunsul de mai sus e bun pentru că mai apare o problemă: nu cumva convingerile pe care şi le formează omul prin intervenţia şi iluminarea Duhului Sfânt sunt cele care obligă omul să se înfrâneze? Nicăieri biblia nu îndeamnă omul să se roage să nu fie ispitit (rugăciunea Tatăl nostru urmează să o clarific altădată pentru că versiunea românească spune: nu ne duce pe noi în ispită, însă nu ştiu ce spune în textul grecesc!). Dumnezeu, spune Iacov, nu poate ispiti pentru că ispita vine din om. Biblia îndeamnă însă omul să se îmbrace cu “armura lui Dumnezeu”. Tot biblia spune că Duhul duce o luptă necurmată cu firea, cu “carnea”. Acestea mă duc spre o concluzie: omul va fi ispitit şi după mântuire, şi va păcătui şi după mântuire cu toate că are Duhul Sfânt în El. Totuşi, Dumnezeu spune că în slăbiciunile omului puterea Lui se face desăvârşită, pentru că astfel omul nu are nici o scuză să se mândrească că ar fi trecut prin puterile sale peste vreo ispită sau posibil păcat. Ceea ce înţeleg eu este că tocmai când omul este mai puternic ispitit Dumnezeu face în aşa fel încât finalitatea să fie spre folosul omului. 1 Corinteni 10:13 presupune trecerea prin ispită, adică răbdarea ei, printr-un mijloc pe care îl oferă Dumnezeu. Totuşi, omul dobândeşte o cunoştinţă care este primită din partea Duhului Sfânt care îl ajută să aprofundeze înţelesul Scripturii. Orice învăţătură poate crea convingeri, unele bune, altele rele. Astfel, trag concluzia că în viaţa omului se petrec două lucruri: 1. Dumnezeu intervine direct în viaţa omului (direct însemnând intervenţie în viaţa personală a omului, fără a folosi persoane, sau evenimente) prin intervenţii supranaturale şi 2. Dumnezeu creează convingeri prin care omul se ţine departe de ceea ce socoate a fi rău, adică păcat. De altfel, Pavel face o afirmaţie care mă tulbură pentru că în lumina celor scrise mai sus are implicaţii serioase. El îndeamnă ca omul să se ferească de orice i se PARE rău. Asta înseamnă că omul nu are o cunoştinţă clară a binelui şi răului ci doar un fel de cunoaştere aproximativă prin care poate să să “simtă” că ceva este rău şi să se ferească.

    Felul în care Dumnezeu intervine în material, în teluric, şi felul în care naşte convingeri în om nu îmi este tocmai clar, de aceea citiţi încâlceala de mai sus. Vă rămân dator cu o explicaţie mai clară...şi mie. Totuşi, nu pot nega nici intervenţiile supranaturale în trupul omului prin care îl poate ţine departe de ceea ce El numeşte păcat, dar, în acelaşi timp, cred mai mult în trăirea prin convingeri. Aceasta din urmă chiar dacă presupune intervenţia lui Dumnezeu prin sculptarea intelectului, sentimentului şi spiritului omului, nu presupune lipsa ispitei fizice (că despre asta e vorba în articol), ci trecerea prin ea.

    Cât despre partea cu războiul. Învăţătura creştină nu a fost tocmai clară până la detaliu în nici o perioadă. Unii au interpretat scrierile de la început ca fiind unele inspirate unele neinspirate, iar acum biserica recunoaşte ca inspirate unele pe când altele sunt numite neinspirate. (Catolicismul consideră apocrifele ca fiind inspirate, ortodoxismul ca fiind bune pentru a da învăţătură). Pe măsură ce creştinismul s-a răspândit au apărut tot felul de interpretări influenţate de învăţături locale, sau de obiceiuri locale. Unii teologi acuză unirea bisericii cu statul ca fiind o greşeală gravă. Influenţa politică şi economică a constrâns pe conducătorii bisericii să ia anumite decizii care acum sunt condamnabile, şi care la vremea lor era binecuvântată şi aprobată de biserică. De exemplu, una din multele idei promovate de biserica catolică în timpul cruciadelor a fost aceea a iertării complete de orice păcat trecut sau viitor al celor ce vor participa la ele. Asta e doar una care a avut multe implicaţii.

    Dar concluzia este că învăţătura creştină nu a stat tot timpul la baza acţiunilor bisericii. aceasta a aprobat şi a justificat tot felul de acţiuni care au avut ca real fundament politicul şi economicul. Unele din acţiunile mişele ale războaielor au fost aprobate de biserică. Totuşi ceea ce biserica aprobă nu este neaparat învăţătură biblică, creştină. Cu toate acestea, dacă biserica a aprobat ceva, s-a găsit mereu vreun episcop, călugăr, om politic, om de litere care să se contrapună şi să dovedească samavolnicia unor decizii bisericeşti. Faptul că biserica nu este deloc desăvârşită este subliniat cât se poate de clar de conflictul ei cu Galilei şi cu predecesorii săi.
    Tensiunea instinctivă este parte integrantă nenegociabilă a omului, forţa ei devastatoare manifestată prin războaie nu cred că se datorează învăţăturii de bază a lui Cristos. Că biserica a interpretat-o într-un fel nociv, dând învăţături false, că nu a putut explica foarte clar aceste învăţături, da admit acest lucru. Totuşi, dacă Cristos este Dumnezeu, şi îndeamnă la o anumită înfrânare, atunci aceasta trebuie să fie bună. Dar înfrânarea, nu este tocmai de natură umană, ci o roadă a Duhului. Aceasta se realizează şi prin conştientizarea omului rezultată din acumularea şi înţelegerea învăţăturii biblice
    (încep să am sentimentul că mă învârt în cercuri, şi numai mie mi-e cât de cât clar ce vreau să scriu…pfui…)

    Atât pot să scriu deocamdată. Nu ştiu în ce măsură am răspuns. Poate că nu foarte clar, sau nu cu ceva nou. Şi de data asta, rămân dator.

  3. 3 WWJD

    am si eu o intrebare:se spune ca pocaitii au multi copii….Este gresit sa folosesti anticonceptionale,prezervative,etc pt a nu da nastere la copii(mai multi)in timul casatoriei??aici ma refer la soti crestini…
    mi-a spus cineva ca daca folosesti prezervative,etc este ca si cum a-i face un avort….si mi-a spus ca acest lucru se numeste “avort spontan”........deci?

  4. 4 Porta

    în ce mă priveşte pe mine nu cred că e o problemă nici cu anticoncepţionalele, nici cu prezervativele. Anticoncepţionalele prezintă un mare risc. Datorită concentraţiilor mari de metale din compoziţie un anumit procentaj (nu ştiu cât) dintre copii se pot naşte cu malformaţii şi complicaţii. În ceea ce priveşte femeile care le iau, un procentaj de 1%, sau pe acolo, riscă să li se formeze cheaguri de sânge. Acestea se pot opri în orice parte a organismului.
    Cât despre etica din spatele discuţiei, se pot spune multe. Oricum fiindcă e în cadrul căsniciei multe aspecte devin permise prin simplul fapt că se desfăşoară în cadrul căsniciei. Sexul premarital este condamnat pe cât sexul în cadrul căsniciei este încurajat.

  5. 5 Porta

    Post-ul de mai sus este un punct personal de vedere, care trebuie judecat ca atare. Poziţia pe care o adopt nu am explicat-o, dar se bazează pe câteva teorii legate de dreptul natural (printre care se numără şi plăcerea) şi moralitate. De exemplu biserica catolică respinge orice act sexual nenatural şi care nu are ca scop reproducerea. Astfel ea condamnă sexul anal, masturbarea şi contracepţia. Discuţiile din mediile protestante îmi sunt deocamdată străine. Oricum, abstinenţa a fost cinstită cu cel mai înalt rang pentru că se baza pe afirmaţia apostolului Pavel: cel care nu se căsătoreşte se îngrijeşte de lucrurile Domnului, pe când cel care se căsătoreşte se îngrijeşte să placă celuilalt.

    De această discuţie se leagă şi cea despre avort.

    Încă ceva. Avortul spontan nu este condamnat de nici un principiu creştin tocmai pentru că este involuntar. Acesta poate fi cauzat de aproape orice factor, de la infecţie, ca cervix incompetent, până la simpla “pierdere” a embrionului. Astfel, a numit avort spontan un act de contracepţie voluntar este o contradicţie în termeni.

    Dacă nu se condamnă metodele contraceptive (prezervativ şi pilule) atunci se poate considera că plăcerea este motivul pentru care acestea sunt utilizate. Dar şi plăcerea este un drept natural. Oricum a preveni formarea unui embrion este diferit de a-l avorta după formarea lui. Multe cupluri au relaţii sexuale când femeia nu este la ovulaţie. Riscă să rămână însărcinată dar asta nu este o problemă pentru multe dintre aceste cupluri. Pur şi simplu îşi planifică, cu aproximaţie sarcina, de comun acord.

    Oricum sexul a devenit o componentă foarte importantă în cuplurile moderne. Este chiar un factor de echilibru şi înţelegere. Cuplurile care au ca scop fericirea reciprocă, niciodată nu consideră sexul doar sex. Mereu îi atribuie o aură care implică sentimentele, raţiunea, funcţia sexului, şi implicaţiile lui (naşterea copiilor). De aceea pentru mulţi activitatea sexuală implică mult mai multe sfere decât cea pur fizică a reproducerii. Unii îi acordă chiar o aură de spiritualitate, pe care i-o atribui şi eu.

  6. 6 Come_to_Earth

    Un labirint atat de intortochiat referitor la o invatatura atat de simpla. Masturbarea este idolatrie, si am enuntat argumentele in posturile anterioare. Nu tin sa ma repet. Cine vrea sa scape poate sa scape. Cine nu vrea sa scape nu poate scapa. E atat de complicat?

    Parintele Augustin afirma: Iubeste-l pe Christos din toata inima, si ai voie sa faci ce doresti. Cu alte cuvinte, respecta regulile de circulatie si ai voie sa circuli cum iti place
    A fi liber in Christos, inseamna a fi robul lui Christos.

  7. 7 Porta

    Cum poţi fi liber când eşti rob? Cum poţi fi rob şi totuşi liber? Nu e chiar atât de uşor pe cât pare. Să se încumete cineva să dea o explicaţie pertinentă.

  8. 8 Porta

    Dacă lucrurile sunt atât de simple de ce s-au folosit atâtea oceane de cerneală pe explicarea bibliei? Dacă lucrurile privitoare la poftă sunt atât de simple de ce a scris augustin atâtea milioane de cuvinte (vreo 4 milioane, estimativ) pentru a explica atâtea lucruri privitoare la scriptură? Aţi citit careva ce a scris Augustin despre pofta ochilor?

    Epoca modernă are un defect cumplit: cerinţa de simplificare. Asta este o capcană pentru orice om. E drept, unele lucruri sunt cât se poate de simple, dar unele sunt cât se poate de complexe. Dacă toate sunt atât de simple de ce încă se face teologie în şcoli, de ce încă se scriu cărţi de apologetică, de ce mai sunt păstori, şi învăţători?

    Umberto Eco scria într-un dialog cu cardinalul Martini că cititorii lor ar trebui să înveţe să gândească complex pentru a putea pătrunde lucruri complexe (e doar o parafrazare).

  9. 9 licantrop

    religia inseamna control… am trecut de mult timp de vremile salbatice din Evul Mediu cand credintza era impusa prin razboi… dar uitatzi-va la prezent… se impart cadouri de craciun la copiii romani mai mult sau mai putzin defavorizatzi… la sate vin copiii la biserica pt acolo se dau pachete… in misiunile catolice din africa sau jungla amazoniana oamenii primesc ajutor medical, mancare, haine, dar numai cu conditzia sa vina la slujba de duminica… exista cate o religie sau o ramura specializata a religiei pt fiacare nisha de populatzie pt a creshte eficientza shi numarul de enoriashi… copiii merg la grupe, la awana… adolescentzii merg la concerte, in tabere… pt tineri sunt burse, voluntariat… familishtii sunt incurajatzi sa activeze intr-o comunitate locala in cadrul bisericii… pensionarii merg la azil creshtin… cimitirul este impartzit pe religii – beneficiezi de serviciile unui preot numai daca itzi plateshti alocatzia de enoriash…

    controlul e bun dar shi rau… cazuri cunoashtem cu totzii… de fapt totzi am patzit pe pielea noastra cum e sa fii constrans sa faci/spui lucruri pe care nu le crezi, sa te afli in locuri in care nu vrei sa fii dar nu ai ce face pt ca atat de multe lucruri (pe care tzi le doreshti) depind de comportamentul tau social-religios…
    dar controlul nu se opreshte la usa casei tale… controlul e in minte, in cap, in vise… cenzura sau preconditzionarea iau decizii in locul nostru…

    iar daca religia spune ca masturbarea e pacat… cine sunt eu sa o contrazic?

  10. 10 Porta

    Din nou, acel control nu e exhaustiv. Sunt shi creshtini care dau cadouri fara sa sufle o vorba despre mantuire, Cristos, religie. Pur shi simplu se duc sa ajute, shi bolnavi in spitale, shi batranei sa faca curat, shi orfani. Vorbesc despre Cristos shi tot ce tzine de El cand sunt intrebatzi. Pe Amazon shi in alte zone izolate, deshi se impart medicamente, oamenii nu sunt invitatzi duminica la slujba pentru ca n-au unde sa-i cheme. Am intzeles insa aluzia shi de aceea spun: unii fac toate astea pentru ca sunt convinshi ca asha e bine. Nu religia indoctrinatoare, nu tratatele de teologie, nu presupozitziile altora, ci pur shi simplu convingerea launtrica nascuta din…

    Daca ar fi creshtinism fara religie: Care este crezul fundamental al unui astfel de creshtinism in ceea ce priveshte sexualitate?

    Nu toate razboaiele avea in vedere creshtinarea. Multe dintre ele au fost imbracate in ideologie creshtina, dar aceasta nu era cauza razboaielor.

    Scopul awana, grupelor de studiu, etc. nu e numai creshterea numerica deshi e parte din strategie. Cu cat asculta mai multzi cu atat mai bine. Oricum nu raman totzi pana la capat.

    In plus cunosc catziva oameni care sunt implicatzi in grupe de studiu pe care ii doare undeva intre doi asteroizi de creshtere numerica. Din nou, pur shi simplu vor sa dea ceva filtrat prin experientza lor, ceva ce merita impartashit, shi, ceva pentru care merita sa mori. Sunt putzini dar ESTE!

  11. 11 licantrop

    eu cand citesc o carte sau vad un film ma implic emotzional, ma pun in pielea personajelor, imi imaginez descrierile, etc…

    am citit cantarea cantarilor… shi cum sa zic… imagistica e destul de suculenta… dragostea shi sexualitatea se intrepatrund atat de natural… ma intreb asha retoric… pacatuiesc daca ma imaginez in locul personajului din carte?

  12. 12 Porta

    Nu shi daca ai dezbracat vreun personaj shi l-ai trecut prin tot felul de exercitzii sexuale. Daca asha stau lucrurile, tu, eu shi tot restul globului suntem preacurvari. Shi pentru ca asha stau lucrurile, trebuie luata atitudine. Ce facem? (intreb foarte serios, pentru ca pe baza cuvintelor lui Cristos, SHTITZI SHI VOI BINE ASTA, orice barbat care pofteshte o femeie a shi preacurvit cu ea in inima lui.) Situatzia pare neagra. Adica, daca intr/adevar asha stau lucrurile avem o problema! Vechiul testament omora cu pietre preacurvarii shi curvarii, iar Noul Testament ii shi condamna la moarte spirituala (plata pacatului este moartea, iar preacurvia este catologata ca atare). deci, din nou, ce facem?

    ps. Pentru unii toate par atat de simple shi de curate incat uneori shi eu ma mir pe buna dreptate cat de ushoare par. Shi imi vine, asha, cate un gand dintr-astea nastrushnice sa nu ma mai obosesc sa imi pun mintea in cazanul gandirii shi sa imi sinucid neuronii pentru ca toate sunt atat de clare. Ei bine, in starea mea de beatitudine ornata cu struguri shi stalpi de alabastru ma apuca ispita sa ma gandesc la argumentarea pozitziei mele. Atunci ash avea nevoie aproape mitologica de un nurofen hiperextrasupermegabenga pentru dureri de lene.
    Atzi observat cum uneori cand trebuie sa ne argumentam pozitzia indeologica shi spirituala nu avem cu ce, shi chiar mai grav, nici nu shtim de unde sa incepem? O, nu numai puii de creshtini sunt in situatzia asta. Shi puii de necreshtini sunt tot in aceeashi situatzie. Daca il intrebi pe un tip dinamita despre rostul shirului necontenit de fete ce ii inmiresmeaza ashternutul, nu va putea argumenta cu nimic…prea clar. In fond, e super fain sa te distrezi, mai ales cu stresul asta care e super nashpa, shi care te super super enerveaza, atat de tare incat e super nasol pana itzi revii. etc etc etc etc

  13. 13 licantrop

    am adus in chestiune problema cu controlul pt ca… am asistat de curand la o discutzie amicala intre nishte pastori baptishti… de parca ar conta denominatziunea… shi asha mai in gluma mai in serios intreba unul cum sa procedeze intr-un sat in care nu este biserica, cum sa adune nishte enoriashi ca sa poate infiintza o biserica dpv legal juridic (tre nush catzi membri care sa semneze shi sa cotizeze – impozit)... shi a primit raspun… i s-a dat un exemplu de o asemena biserica care a adunat foarte rapid peste 30 de membrii (in cateva luni)... la care mai multzi intreaba… oare ce le-o fi dat ala de or venit asha multzi la biserica?... shi apoi ishi dadeau cu parerea… ca le-o dat pachete, ca le-o dat sarmale… ... ideea e ca se shtie care sunt tacticile – ca doar se invatza shi la shcoala asemenea metode de evanghelizare… bineintzeles ca de fatzada or sa elaboreze raspunsuri frumoase shi scopuri nobile… dar pana la urma tot la control se ajunge… pai daca eu ii invatz pe nishte copii din intzelepciunea mea, automat eu am un anumit control asupra lor chiar shi dupa multzi ani… iar daca ii invatz sistematic de 2 ori pe sapt – mi se pare evident ca macar catziva o sa fie controlabili… shi oricat de inocent sau dezinteresat i-ash invatza, daca eu sunt prea fraier sa profit de puterea ce mi-o da controlul, se vor gasi altzii destui care sa profite… fie ca sunt superiorii mei pe scara ierarhica, sau colegii mei… fie un tertz… cum e spre exemplu cazul copiilor care invatza din biblie la grupa de copii, iar de imblanzirea lor profita parintzii care nu vor fi mintzitzi sau furatzi de proprii copii… e un sistem care se autoregleaza… la un moment dat shi eu voi profita de munca altora… tocmai de-asta e convenabil sa ramai in sistem…

  14. 14 Porta

    shi totushi sunt pushti destul de maturi care pleaca din anumite grupuri de studiu biblic pentru ca nu au gasit nimic util in manifestarile shi programele lor.

    lumea se prea poate sa nu aibe foarte multa shcoala (in sensul de capacitate de integrare in societatea tehnologizata) dar nu e chiar atat de tampa incat sa nu fie catziva care sa nu critice metodele ieftine de evanghelizare.

    in plus, sistemul juridic laic cere ca orice cladire sa fie impozitata. In plus, mai e shi impozitul pe teren, intretzinerea, curentul, shi toate cele ce tzin de o cladire, pe care nu le poate plati nimeni altcineva decat membri din biserica respectiva. Daca s-ar construi bisericile pe un teren nerevendicat de nimeni, nici macar de stat (care e proprietarul intregului pamant natzional), din caramizi de lut shi paie, cu iluminare prin lumanari shi lampi, atunci nu ar fi nevoie de nici un ban. Dar, nu asha stau lucrurile. De aia e nevoie de impozit. In plus (inca unul) pastorul se prea poate sa nu ceara sa fie platit daca are o alta sursa de venit, dar care trebuie platit daca nu are. Din moment ce ishi slujeshte congregatzia shi ii sta la dispozitzie ca un medic de treaba, zi shi noapte, conform spuselor apostolului pavel: vrednic este lucratorul de plata lui. In plus, (deja devine cel putzin ciudat): cine nu munceshte nici sa nu manance. Of, iar ma duc sa invatz ca altfel kanci paine, kanci A8, kanci familie shi kanci poiana happy cow.

  15. 15 licantrop

    shi daca te masturbezi citind biblia…?

    shtiu ca pt unii e blasfemie… dar pt altzii e trecutul… :)

    sau daca seduci tanara fata pocaita cu citate din biblie?

    sau daca flirtezi in timpul bisericii shi te rogi sa faca dumnezeu asha incat sa-i placa shi ei de tine… sa te viseze shi ea cum o visezi tu… asha… uite-asha Doamne… sa se gandeasca ea la ce ma gandesc eu acuma… te rog frrrumos…

  16. 16 Porta

    Au facut unii shi lucruri mai grave cu biblia decat ce ai spus tu, deshi shi asta e destul de grav pentru ca Biblia avand semnificatzia pe care o are, adica de carte inspirata direct de Dumnezeu are un statut sacru. Shi chiar daca vorbeshte despre relatziile sexuale din Cartea Cantarilor, acestea primesc shi ele un caracter sacru. Dar in Cartea Cantarilor descrierea relatziei dintre cei doi iubitzi e mult mai putzin erotica decat altfel de scrieri literare. Totul e imbracat intr-o haina de cinste reciproca, shi de cinste pentru cititor. Cu toate acestea, cartea se refera shi la tipul de relatzie dintre Dumnezeu shi popor, care nu este de ordin sexual ci de ordin intim. Astfel, ceea ce Biblia descrie relatziile dintre doi oameni ca avand aspecte mult mai importante decat cele fizice. Dragostea are caracter sacru shi esentza sacra. Shi, hai sa fim cat se poate de sinceri: exista materiale erotice mult mai bune pentru practicile personale decat Scriptura. In plus, e blasfemie, datorita caracterului Bibliei. E un fel de perversitate, de obscenitate sa faci ce ai spus tu in primul paragraf, tocmai datorita caracterului Bibliei.

    Sa seduci o fata cu versete biblice e o penibilitate. Scopul bibliei nu are nici o legatura cu seductzia emotzionala shi ratzionala a unei fete shi cu atat mai putzin cu seductzia fizica. Se prea poate sa fie cat se poate de impresionata de cunoshtintzele biblice ale unui baiat shi de capacitatea lui de a interpreta Scriptura, dar asta este la nivel personal. Adica, tipul nu se foloseshte de cunoshtintzele biblice pentru a seduce fata. Acum ca ma gandesc cum ar fi daca un tip ar incepe sa se dea la o fata citand din biblie imi vine sa rad pe sub mustatzile mele inexistente shi sa imi fie mila pentru fata.

    Ce sa gandeasca fata? Ma rog, ce gandeshtt “tu”? Eh, depinde ce gandeshti tu shi ce vrei fata sa gandeasca. Daca vrei sa se gandeasca la tine, sa itzi incrucishezi privirea cu ea in mod supranatural, sa te vada din celalalt coltz al bisericii, sa reusheshti sa dai cumva peste ea cand ieshi din biserica, etc…nu e ceva rau. In plus, Pavel le spune sa nu se injuge la un jug nepotrivit, adica sa nu se casatoreasca in afara bisericii, asha cum evreii nu aveau voie sa se casatoreasca in afara poporului. Oricum programul de inchinare pentru unii e orice altceva decat inchinare. Shtim asta cu totzii, nu e ceva strain de noi.

    Acum, un gand separat: inchinarea inaintea lui Dumnezeu, are caracter sacru shi se va da socoteala de timpul pe care l/am petrecut in biserica shi nu numai facand altceva decat ceea ce trebuia sa facem. Scopul inchinarii se descopera in timp, caracterul inchinarii de asemenea. Pentru a putea sa te inchini “ca la carte” itzi trebuie sa itzi clarifici semnificatzia inchinarii. Cand asha ceva se intampla, se contureaza convingeri, unele mai clare, altele mai putzin clare. Totushi, se descopera sacralitatea. Shi cand vine vorba de sacralitate vine vorba shi de raspundere, fie aici, fie la judecata. Oricum, fiecare va da socoteala de fiecare vorba rostita nelalocul ei, deci cu atat mai mult de jertfele pe care le/am adus de/a lungul vietzii, de la cuvinte, la trup (cel din urma fiind numit o jertfa vie).

  17. 17 WWJD

    5 motive pt a pastra un trup curat(in special pt fete):
    1.trupul meu e pt Domnul(1corinteni 6:13)
    am acest trup pt aL sluji pe EL si nu pacatului.Nu trai in acest trup satisfacandu-ti propriile tale pofte.

    2.trupul meu are o valoare eterna(1Corinteni 6:14)
    -De ce sa investesc trupul meu in lucruri trecatoare,cand eu voi avea o vesnicie?(1 Corinteni 15:52,53)

    3.trupul meu e un madular a Lui Hristos(1Corinteni 6:15-17)
    relatia care trebuie sa aiba valoarea cea mai de pret e relatia cu Dzeu.Relatia mea cu D-zeu sa fie atat de pretioasa incat sa nu ma gandesc la lucruri gresite sau sa fac lucruri gresite si murdare…Nu se merita o placere de un moment!!Nu permite in mintea ta curvia!!

    4.trupul meu este templul Duhului Sfant(1Cor.6:19)
    un desfranata gandeste ca acest trup e al lui ei si poate face orice cu el…Pt un crestin ,trupul este a lui Dzeu,asa ca ai grija in ce il implici…

    5.trupul meu e proprietatea lui D-zeu(1cor.6:20)
    1Petru 1:17-19
    -pretul mantuirii a fost scump:sangele Lui…Mantuirea a fost gratuita,dar nu ieftina,pt ca daca ar fi trebuit sa platesc eu pretul,nu as putea…

    Obiceiuri practice pt a pastra un trup curat:
    1.Pazeste-ti inima (Prov 4:23)
    pazesteti gandurile(Marcu 7:21)
    pazesteti gura (Efeseni 5:11,12)
    pazesteti ochii tai(Prov 23:25-27)
    pazestti picioarele (Prov 4:26)

    2.Pazeste-ti trupul(imbracamintea)
    -nu provoca prin imbracamintea ta…
    1 Tim.2:9-sa nu punem imbracamintea mai presus de ceea ce e important
    trebuie sa ai haine frumoase si potrivite(gandestete cum se imbraca oun fiicafiu a lui D-zeu….)
    imbracaminte cuviincioasa=a fi modesta , a aveau un bun simt…Nu te conforma unei mode schimbatoare….Trebuie sa te imbraci conform caracterului lui Dzeu…

    3.Pastreaza distanta
    1Cor 6:18
    -nu te baga in nicio ocazie pacatoasa.
    Lucruri specifice:fa-ti o lista cu pricipii pe care le vei urma…de ex.:-nu permite sa stai singura intr-o camera cu un baiat
    nu permite sa fi atinsa de un baiat(1Cor.7:1)...gandestete astfel:sunt mult prea valoroasa ca un gunoi sa ma atinga…
    stapanesteti trupul,nu lasa ca trupul sa te stapaneasca pe tine

    4.”Pastreaza” precautie(ai grija)
    1Cor 10;12

    5.Pastreaza un spirit multumit
    1Tim 6:6-cand tu te vei putea bucura de etapa in care esti,te vei putea bucura mult mai mult intimitatea cu Hristos

    6.Pastreaza dedicarea
    Romani 12:1
    1Cor 6:11,12,19b

    PS.pe mine personal m-a ajutat acest studiu…

  18. 18 Porta

    “Sunt mult prea valoroasa ca un GUNOI sa ma atinga?”

  19. 19 WWJD

    (nu stiu de ce au aparut unele cuvinte taiate…)

  20. 20 WWJD

    ma refer la baietii necrestini…cei cu adevarat crestini nu cred ca ar avea curajul sa atinga o fata…

  21. 21 Porta

    Bun,
    1. care sunt aceste pofte? Daca imi place foarte mult ciocolata shi mananc in fiecare zi, e satisfacerea unei pofte pacatoase? (Augustin scria ca pofta ochilor este un pacat…numai ca la el pofta ochilor era impartzita in cateva categorii la care un om modern nu s/ar gandi nici daca ar citi)
    2. ce inseamna ideea a doua? Cum adica sa investesc in lucruri trecatoare? Sexul e ceva trecator, shi totushi se investeshte in el? (chiar daca e dupa casnicie)
    3. trupul e un madular, dar odata ce ai avut un moment in care ai dezbracat o femeie sau un baiat din priviri, sau te/ai gandit la el/ea asha ei shi preacurvit? (chiar daca nu e un mod de viatza, in categoria asta intra totzi, nu?)
    4. a sta in camera cu un baiat nu cred ca tzine de principii. In plus, nu prea sunt locuri private in care sa stai singura cu un baiat, decat la unul dintre voi acasa. Dar daca e un verishor?
    5. in acelashi timp trupul e un cort trecator. Ioan spune ca daca spunem ca n-avem pacat mintzim.
    6. ce e dedicare?
    7. cum imi pazesc gandurile?
    8. se inseamna sa ma bucur de etapa in care sunt?

    Bun, sa nu luatzi intrbarile mele ca pe un afront pentru ca nu de aceea le-am scris. Cer socoteala pentru credintza fiecaruia. Ceea ce scriem ca principii biblice trebuie sa fie adaptate unei gandiri actuale. Acesta este primul sfat in cursurile de pastorala.

    Oricine are o credintza implicata ratzional, emotzional, spiritual are capacitatea sa dea socoteala serioasa.

    Cele scrise de WWJD le intzeleg pentru ca in ele am crescut shi eu, totushi noi nu vorbim numai pentru noi ci shi pentru altzii. Daca un om e flamand mai intai da-i mancare apoi vorbeshte-i despre Cristos. Nu spune Iacov ca daca doi oameni saraci vin la tine shi le e frig, daca le spui: mergetzi in pace, nu ai realizat nimic folositor. deci…

  22. 22 Porta

    Ba ar avea. Shi fetele creshtine au curajul sa atinga baietzi. Aici apare o mica problema imensa. O sa ma acuzatzi ca sunt chitzibushar…fie. Shtiu ca te referi la atingeri intime. Dar unii merg pana acolo incat nici macar un high five nu potzi da cu ei.

    Ceea ce eu cer este o acoperire a intregului subiect, a oricarui subiect postat pentru ca nu putem dezbate pe generalitatzi.

  23. 23 Porta

    Totushi, sa numeshti un necreshtin un gunoi…e destul de extrem shi de nedrept. In plus, incalcam porunci la greu: iubitzi-i pe vrajmashii voshtri, rugatzi-va pentru ei, binecuvantatzi-i. Recunosc ca unii sunt gunoaie prin comportamentul voit idiotic shi josnic, dar de aceeashi spetza sunt shi printre noi.

    Nu cred ca e drept a numi orice baiat care vrea sa imbratzisheze shi chiar sa te mangaie un gunoi. Cand creshti intr/un mediu in care asha ceva e norma atunci nu ai de unde sa shtii cat de sus sunt standardele unui creshtin. Iar daca din start e un gunoi pentru ca vrea sa te atinga, e putzin exagerat.

    Fetelor, majoritatea baietzilor pe care ii vetzi intalni se masturbeaza. Dintre aceshtia, unii s-ar prea putea sa va placa atat de mult incat sa vretzi sa intemeiatzi o relatzie care sa duca spre casnicie. Daca el vine shi itzi spune ca s-a masturbat, il iertzi? Il intzelegi? Mergi mai departe? Shi din punctul acesta de vedere shi el este un gunoi ca orice alt baiat care se mastubeaza pentru ca o fac din acelashi motive, shi cu acelashi material. Nu exista decat un singur fel de pornografie. El nu e un gunoi?

  24. 24 WWJD

    mda…eu nu am facut cursuri de pastorala(am numai 15)...in fine….nu vreau sa raspund la intrebarile puse de Porta(doar a spus sa nu le luam ca pe un afront)...poate ar trebui sa mai citesti inca o data studiul ca sa il intelegi bine de tot,dar de asemenea citeste si versetele,fiindca ele sunt cele mai importante…

  25. 25 Porta

    Studiul il intzeleg, dar numai in linii mari. Principiile sunt bune shi de folos. Asha cum am spus sunt cateva aspecte care intervin shi care mereu pun la incercare credintza.

    Nu e nici o problema daca nu raspunzi, am mai postat cateva intrebari la care nu a raspuns nimeni.

    Versetele sunt, intr/adevar importante, dar trebuie adaptate la situatzia actuala. Ele au o anumita semnificatzia in contextul in care au fost enuntzate, fapt pentru care trebuie explicate in contextul actual. De exemplu, corinteni spune ca suntem temple ale Duhului Sfant. Asta inseamna ca trebuie sa exista o sfanta a sfintelor. Unde e sfanta sfintelor? Noi suntem sfanta sfintelor? Cum se impaca aceasta imagine cu cea a cortului din epistola lui Petru?

    Oricum, una dintre cele mai tipice situatzii de criza este intre Pavel shi Iacov. Unul spune ca mantuirea nu este pe baza faptelor, al doilea spune ca fara fapte este moarta. Luther a spus ca cei doi se contrazic, shi a ashezat Epistola lui Iacov catre finalul canonului sau.

    Din nou, motivul pentru toate intrebarile este cel a de a indemna la clarificare. Este nedrept sa crezi fara sa itzi fie clar ce crezi.

  26. 26 |anonim|

    Nu sunt in masura sa pun in discutie anumite aspecte metafizice, dar vreau sa cunosc cum reuseste un crestin “nascut-din-nou” [necasatorit] sa-si suprime impulsurile sexuale pana in ziua casatoriei.

    Invatatura lui Iisus, exprima atat de glorios in evanghelii [ in mod special in Luca 6: 20-22, 24-26] , pune in evidenta doua trasaturi fundamentale pe care crestinul trebuie sa le accepte si sa le consolideze in fiinta sa. Pentru aceasta lume [in care traim acum si in care traia Iisus] a devenit constitutiva tendinta de a considera ca oamenii randuiti in functie de starea sociala, averea, forta vitala si putere sunt, deopotriva, o reflectare a ultimelor valori morale si ale personalitatii [asa a fost atunci cand traia Iisus si asa este si astazi]. Iisus pune accentul pe “asceza”, o “asceza spirituala” , atunci cand Iisus spune ” Dar Eu vă spun vouă, care Mă ascultaţi: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, faceţi bine celor ce vă urăsc, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, rugaţi-vă pentru cei ce se poartă rău cu voi. Dacă te bate cineva peste o falcă, întoarce-i şi pe cealaltă. Dacă îţi ia cineva haina cu sila, nu-l opri să-ţi ia şi cămaşa. ” , nu are in vedere o pasivitate pe care ar justifica-o doar sentimentul neputintei de a te razbuna; aceste imperative nu cauta nici sa-l umileasca pe adversar dintr-o tainica sete de razbunare si nu sunt nici expresia unei autotorturi secrete care-si gaseste satisfactia intr-un comportament paradoxal. Ele [Luca 6:27-29] pretind doar cea mai intensa activitate impotriva vietii instinctelor naturale, care cheama la actiuni opuse, iar aceasta porneste de la spiritul individualist intrinsec al Evangheliei, care refuza ca modul de actiune si de comportament propriu sa fie in vreun fel dependent de purtarea “celuilalt”; refuza ca persoana care actioneaza sa se lase trasa in jos de comportamentul “celuilalt”, sa se coboare la nivelul inferior al acestuia prin faptul ca orientarea actiunii sale s-ar defini ca o simpla reactie la actiunea celuilalt. Asadar, nu se cere o reactie perversa fata de una fireasca atunci cand se spune; ” Dacă te bate cineva peste o falcă, întoarce-i şi pe cealaltă”, ci se refuza simpla reactie in genere si orice implicare in scare de valori comune si in modurile de actiune obisnuite. Iisus spune cat se poate de clar ca trebuie sa iubim chiar si “gunoaiele” !

  27. 27 mamaruta

    Totusi, Porta, tu ce crezi despre masturbare?

  28. 28 Porta

    Un gand legat de cele scrise de anonim. Eu am ce am cu conshtientizarea. Din cate intzeleg eu, Dumnezeu lucreaza in om in doua feluri. Unul este implicarea puterii Sale in existentza omului, prin locuirea lui. A doua este prin intzeleptzirea mintzii care duce la conshtientizare. Prima implica miracolele, a doua implica “revolutzii” ratzionale. Ambele lucreaza cu sentimentele dar acestea nu sunt niciodata pe fundamentale pentru trairea creshtina, insa sunt indispensabile pentru ea. Implicarea lui Dumnezeu in aceste doua planuri se face in timpul vietzii omului. Totul se intampla cu un anumit rost. Una din definitziile proorocului este aceea de a fi capabil sa cunoasca vremile in care traia. Un profesor mi-a spus cu ceva vreme in urma ca omul nu ar trebui niciodata sa spuna obsesiv: nu vreau sa pacatuiesc! Ci prin fapte bune, prin acumularea de informatzii din Biblie pe care Duhul Sfant le foloseshte pe nashterea de convigeri, prin trairea principiilor biblice shi prin facerea de bine omul se departeaza de pacat. Acesta nu poate fi un proces pur uman. Este neaparat implicat shi DUmnezeu, pentru ca creshtinismul este imposibil de trait in esentza lui fara Dumnezeu. Cristos indeamna sa purtam jugul impreuna cu El. Iata, de ce nu pot despartzi metafizicul de fizic. Un om nascut din nou, indiferent ca e protestant, ortodox sau catolic este purtator de DUmnezeu care Se implica in mod individual in viatza omului.

  29. 29 Porta

    Draga Mamarutza,

    Cred ca masturbarea este pacat. Totushi, stigmatizarea nu ishi are nici un rost. Din moment ce este caracteristic aproape oricarui baiat trebuie tratat shi rezolvat ca atare. Spun asta pentru ca instinctul sexual nu este doar in creier ci shi in hormoni, pe care nu ii potzi extirpa. Abstinentza pentru un baiat este un proces cumplit de greu. Asta nu e scuza, este o realitate. Nu degeaba dependentza de pornografie este tratata cu aceleashi metode ca shi dependentza de alcool sau droguri.

    cred ca este pacat datorita implicatziilor pe care le are. Nu asha de simplu sa spui: opreshte-te, sau potzi totul in Cristos. Daca e sa potzi totul in Cristos atunci potzi prin credintza, care la randul ei trebuie clarificata. De exemplu: unora le ia ani de zile sa scape de tutun, pe cand altzii se pot lasa de pe o zi pe alta. la fel este shi cu masturbarea. Unii sunt atat de dependentzi de placere incat ard, pe cand altzii, cum a spus shi anonim, a ajuns sa shtie in fiintza lui ca nu e ceva bun shi sa se implice constructiv in alte domenii, lasandu-l pe acesta deoparte.

    Cred ca cei care cred ca masturbarea este pacat au disperata nevoie de disciplina shi implicare. Sa nu starneshti pofta carnii, cum spune apostolul pavel este un proces de disciplina prin care in mod voit, shi conshtient te departezi de acei stimuli.

    Dar inca nu mi s-a raspuns la o intrebare: daca, voi, fetelor va indragostitzi de un baiat care se masturbeaza, dar care ar recunoashte ca acest lucru, dar care in acelashi timp incearca sa se lase, l-atzi iubi, l-atzi ajuta?

    E drept ca pentru pentru baietzi masturbarea este mult mai larg raspandita decat la fete, totushi e nevoie de mult discernamant pentru a putea ajunge la linishte.

  30. 30 mamaruta

    Da. Dragostea insemna a fi alaturi de cel iubit si a incerca sa lupti impreuna cu el.

  31. 31 licantrop

    multzumesc wwjd pt o portzie consistenta de ras… nu am nimic cu tine, de altfel sunt convins ca dupa ce mai creshti o sa-tzi schimbi parerea… oricum ce ai scris tu nici macar nu e parerea ta ci e un studiu care tzi-o placut… asha ca te rog sa nu te simtzi jignita… faza mai nasoala e ca exista oameni care scriu asemenea studii… parerea mea personala e ca studiile de genu asta promoveaza spalarea pe creier in loc sa educe spre creshtere spirituala… asha ca fanaticii care le inventeaza nu-s cu nimic mai buni decat fanaticii islamishti care umbla cu bomba la brau (sau cei care ii indeamna sa umble asha)...

    eu nu cred ca lupta impotriva pacatului este o solutzie viabila… poate sa functzioneze pe termen scurt, dar la fel de bine functzioneaza shi frica… in schimb cred ca devii mai bun exersand facearea de bine… iubeshti mai mult exersand iubitul (acuma va putetzi gandi fiecare la ce fel de dragoste vretzi, dar principiul ramane valabil)... devii mai curajos asumandutzi riscuri… etc
    deci motivatzia pt a trai intr-un anumit fel nu e frica de pacatui ci dorintza de a iubi… pe dumnezeu, pe mine, pe ceilaltzi, natura…
    urmatoarea problema in ratzionamentul asta ar fi … cine e dumnezeu ca sa-l iubesc, cine sunt eu ca sa ma iubesc, cine sunt ceilaltzi..?. etc…
    considrand ca pe dumnezeu il gaseshti cumva undeva cadva… religiile oricum te indruma shi te invatza cum e dumnezeu shi cum sa-l gaseshti… marea problema a omului e ca nu shtie cine e el… shi in ciuda definitziilor din biblie sau de aiurea, nu suntem in stare sa gasim o definitzie completa, exhaustiva, irevocabila…
    shi atunci nu shtim daca sexualitatea face parte din om sau este samantza celui rau care trebuie combatuta…

    poate … cine shtie.?.. dumenzeu ne-a lasat noua posibilitatea sa alegem daca vrem sa fim fiintze sexuale sau nu… poate nici una din cele 2 alegeri nu ar trebui criticata, poate amandoua sunt bune, planificate de dumnezeu… doar ca nu potzi fi amandoua in acelashi timp… poate ca sfintzenia shi puterea de a iubi sunt independente de sexualitate… cel putzin practica ne arata ca roada duhului shi roada firii apar in aceleashi cantitatzi la oameni indiferent de alegerea pe care au facut-o… (infranarea poftelor se refera la toate poftele shi exclude nevoile)... poate ca adevaratul pacat e sa iei o hotarare shi sa nu o respectzi, iar apoi sa-tzi petreci viatza regretand…

  32. 32 sima

    salut!....am citit cam tot ce ati scris voi aici…ma uit si ma gandesc…eu sunt de rel ortodoxa si merg si la penticostali….nush dak e bine sau nu dar stiu ca Domnul ma iubeste si nu e gresit sau pacat ca ma rog Lui astfel( fie acasa, pe autobuz spre scoala, in clasa, pe strada, in biserici sau manastiri) .mam uitat atent la subiectul vostru….lumea uita de unde am inceput, batranele nu mai poarta baticuri in cap, noi fetele iar…se amuza demential dak il porti si se uita l au cu scarba si ironie….cred ca lumea ar trebui adunata si ajutata cu iubire si pace….cum ziceatzi mai sus trebuie sal ajuti nu sai zici “pace”....un parinte teohtist a zis”Ca sa fi numit crestin trebuie satzi iubesti dusmanul ca pe tine insutii”Daca nul iubesti nu esti crestin”
    aici intra multe lucruri caci de obicei lucrurile opuse se atrag si am patito si eu….dar incerc din rasputeri sa fiu buna…sa fiu lkanga cei ce au nevoie de mine…acum referitor al masturbare caci nam vazut nimik concret…e sau nu pacat?....parerea mea?BINEINTELES! 1.”Multe Vam dat dar nu toate vis de folos”
    Dumnezeu multe a fagaduit pe lumea asta dar tia dat un dar de pret pe langa viatza….mintea! tia dato sa poti desluji raul de bine, adevarul de minciuna…stii knd e zi si cand e seara nu?...atunci poti i singur satzi dai seama dak a te masturba e un pacat sau nu!
    cun penticostali care ink nau avut primul sarut dar profita de asta pt a se lauda inaintea oamenilor…sunt altii care au prieteni/prietene si se saruta se iau in brate dar nu cad in pacatul desfraului….eu mam intrebat…e pacat sa saruti?....caci o predik zicea ca luatul de mana duce la sarut, sarutul duce la imbratisari, apoi la mangaieri urmand actul sexual…si deja ai pacatuit…deci dak e pacat sa saruti nu e pacat sa te masturbezi?
    cum trebuie sa te porti pt a fi pe deplin a lui Hristos…?daca intradevar Il iubesti si vrei sa traiesti intru El …iti va zice inima cu adevarat care sunt bune si care nu…
    Domnul sa fie alaturi de voi..

  33. 33 anonim

    Mie imi place sa spun pacatului pe nume …MASTURBAREA … E UN MARE PACAT!

  34. 34 Come_to_Earth

    Citat:
    Cum poţi fi liber când eşti rob? Cum poţi fi rob şi totuşi liber? Nu e chiar atât de uşor pe cât pare. Să se încumete cineva să dea o explicaţie pertinentă.

    Explicatia cea mai verosimila o da Biblia.
    IOAN 8: 32 veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi. Eu sunt Calea, Adevarul si Viata afirma Christos.
    ROM 6: 20 Caci, atunci cind erati robi ai pacatului, erati slobozi fata de neprihanire. Rob a lui Christos inseamna reversul, adica slobozi fata de pacat.

    Robul lui Christos, Petru, afirma:
    1PET 2: 16 Purtati-va ca niste oameni slobozi, fara sa faceti din slobozenia aceasta o haina a rautatii, ci ca niste robi ai lui Dumnezeu.
    Putem polemiza la nesfarsit daca nu lasam pe Duhul Sfant sa ne ilumineze.

    FILIP 1: 15-16 Unii, este adevarat, propovaduiesc pe Hristos din pizma si din duh de cearta; dar altii din bunavointa. Acestia din urma lucreaza din dragoste, ca unii cari stiu ca eu sint insarcinat cu apararea Evangheliei;

    Grecii filozofi obisnuiau sa despice firul in patru si Pavel i-a gasit in Ariopagul din Atena pierduti in idolatrie. Cineva afirma pe acest topic, citez: o statistica recenta zicea la TV ca in Romania 1 om din 3 are ceva deviere comportamentala iar cea mai frecventa este depresia cu cauza de baza stresul… masturbarea calmeaza… dar v-ash intreba catzi “fratzi” din biserica sunt depresivi?... e pt ca nu se roaga destul?... am incheiat citatul.

    Dupa mintea lui bantuita de visuri erotice, ar trebui desfintat timpul de rugaciune si inlocuit cu o partida de masturbare. Ar fi domnia sa amabil si sa ne spuna, daca tot ne rugam unisex, pentru masturbare trebuie camere separate?

  35. 35 remus

    eu cred ca totul trebuie facut spre slava lui Dumnezeu…de exemplu am lasat ca pacatul sa intre prea mult in viata mea….shi am gresit….sunt botezat….dar nu imi mai gasesc linistea… deloc…nu stiu ce sa fac….sfatuiti-ma shi voi …ma incred in Domnul …dar nu ca inainte…offff ma simt asa rau…as vrea sa inving aceste ganduri…pt k moral sunt distrus…va rog sa ma ajutati…Domnul sa va binecuvinteze!
    faceti un bine shi ajutati-ma…va rog mult sa ma contactati…pe email: remustheprayer@hotmail.com
    Domnul sa va intareasca….

  36. 36 mamaruta

    Pana la urma, dincolo de toata ‘’despicarea firului in patru’’ ( pe care nici nu o vad gresita ) exista oameni care chiar cauta raspunsuri, solutii si au nevoie de…tine.

  37. 37 dani

    Come to earth, cei care nu au avut contact cu Biblia deloc, cei care nu-l cunosc pe Isus ca si salvator, s.a.m.d, nu vor pricepe niciodata ce ii aia libertate in Isus. veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi. Eu sunt Calea, Adevarul si Viata afirma Christos. degeaba tu o sa vrei sa-i explici asta, el, chiar nu o poate pricepe. dupa ce le testeaza, cam pe toate, si nu ii mai ramane nimic de testat, o sa ajunga, poate, la disperare, sa ceara de la Dumnezeu pricepere. asta daca mai crede ca ar exista un Dumnezeu. cam asa sta treaba, in majoritatea cazurilor. am fost in lume si cam stiu cum e. zicea porta la un moment dat, si avea dreptate. daca un – necrestin -, prin asta ma refer la acel om care nu are – o relatie cu Isus -, citeste ce ati scris voi, nu va intelege slang-ul. el va sti (nu zic intelege) doar efectul pe care il da o actiune, in cazul de fata, masturbarea, si nu-l doare de pacat. poate habar n-are ce-i aia .. poate n-o fost niciodata intr-o biserica. intelegi unde vreau sa bat? idea e .. daca puteti sa fiti, mai expliciti in afirmatii .. mai lizibili pentru cei ce nu pricep ‘slang-ul pocaiesc’, ar fi benefic pentru ei.

  38. 38 |anonim|

    Come_to_Earth, nerurastenia ii pretul platit pentru suprimarea instinctului sexual. Teoria ta este extraordinara, dar e departe rau de realitate. Realitatea dovedeste intodeauna contrarul celor afirmate de tine, crestinul nu este “deasupra” pacatosului si nu traieste inafara “lumii”. Cand Iisus a spus “veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi” avea in vedere cu totul altceva decat eliberarea de sub povara instinctelor.

  39. 39 Filip

    Chiar nu asculta nimeni ce zice licantrop?

    In termeni de lupta: pacatul nu poate fi invins prin abtinere de la pacat sau prin urmarirea acestei abtineri, prin practici ascete.
    Inving pacatul prin bine, prin slujirea celor din jurul meu, prin implicarea mea in vietile lor, prin aceasta dragoste despre care tot vorbim dar cu greu o aplicam…
    Inving pacatul avand privirea infipta in tinta finala, traindu-mi viata zi de zi, facand lucrurile pe care le fac si bucurandu-ma de ele.
    Inving pacatul atunci cand stiu ca drumul pe care sunt, e drumul pe care trebuie sa fiu.

    Asa de negru pe alb, de-a dreptul brutal exprima Scriptura ca legea a adus cunostinta pacatului si inainte de lege oamenii nu stiau ce e pacatul. Si a venit legea sa spuna ca unele lucruri (care pana atunci nu erau considerate pacate) sunt pacate.
    Dar legea (lui Moise, dar si in general) vorbeste in termeni de “e voie” / “nu e voie”.

    Sa ne traim si noi vietile in aceste conditii? Trebuie sa tinem mereu scorul “pacate vs fapte bune”?

    Uh…

  40. 40 |anonim|

    Trebuie sa spun un lucru legat de Pavel si filozofia antica. Crestinii uita in mod deliberat sa mentioneze faptul ca Pavel a fost adeptul neoplatonismului si ca el [Pavel care spune “Luaţi seama ca nimeni să nu vă fure cu filozofia şi cu o amăgire deşartă, după datina oamenilor, după învăţăturile începătoare ale lumii, şi nu după Hristos] a fost primul mare filozof crestin. Prima dovada care confirma acest fapt se gaseste in Faptele Apostolilor 17: 17-19, 34. A doua dovada are legatura cu perioada in care Pavel a fost elevul celebrului rabin Gamaliel.
    Pavel condamna un anumit gen de filozofie, nu condamna filozofia in sine, el s-a folosit de filozofie pentru a propovadui crestinismul dar si pentru a expune invatatura sa in cele 13 epistole.

  41. 41 |anonim|

    Intre solutia oferita de Licantrop si “lupta impotriva pacatului” nu este o mare diferenta, atat lupta impotriva pacatului cat si “facerea de bine” sunt actiuni compulsive, actiuni care nu fac altceva decat sa “perverteasca” intr-un anume sens fiinta umana. A face bine nu te ajuta prea mult in suprimarea instinctului sexual. Prin facerea de bine doar se transfera o parte din tensiunea sexuala existenta in individ. Prin actiuni altruiste poti sa eliberezi o parte din tensiunea sexuala, dar acest act nu este unul eliberator, in fond nu exista un act anume care sa te elibereze de tensiunea sexuala decat actul sexual.

    Licantrop a spus un lucru foarte interesant legat de “sfintenie” si “puterea de a iubi. Nu cred ca e bine sa numin Sfintenie o viata fara activitate sexuala, din cele spune de tine rezulta faptul ca sfintenia implica renuntarea la viata sexuala, nu spun ca este gresit dar nici nu pot sa spun ca este bine, eu inteleg sfintenia intr-un cu totul alt sens. Puterea de iubire [din punctul meu de vedere] este strans legata de instinctul sexual. Manifestarea instinctului sexual nu implica automat reducerea la act sexual, suntem de asa natura construiti incat prin mecanisme proprii putem transforma energiile sexuale in energii creatoare. Iubirea in toate formele sale, de la iubirea aproapelui, strainului, dusmanului pana la iubirea fata de sotie, prieten/a implica una din functiile vitale ale omului, instinctul sexual.

  42. 42 Monya

    “Dar inca nu mi s-a raspuns la o intrebare: daca, voi, fetelor va indragostitzi de un baiat care se masturbeaza, dar care ar recunoashte ca acest lucru, dar care in acelashi timp incearca sa se lase, l-atzi iubi, l-atzi ajuta?”
    Eu l-as ajuta-dependenta, indiferent de ce fel este, e crunta si, de cele mai multe ori, nu poti s-o invingi singur-dar nu stiu cum.
    Cred ca ar fi de folos sa scrie cineva aici niste sfaturi ca sa-i putem ajuta pe cei cu o astfel de problema (masturbarea).

  43. 43 Eu

    Timp de un an si jumatate m-am masturbat desi tatal meu probabil indemnat de Duhul imi spunea de atatea ori sa ma feresc de acest lucru.Am incercat de sute de ori sa ma opresc insa lupta era si mai mare.Dupa doua saptamani in care am stat in rugaciune si am rupt toate pozele obscene acest duh m-a eliberat si acum ma simt din nou copilul Domnului.Acum pot sa ma rog din nou fara nici o mustrare de constiinta si sa pot sa fiu fericit impreuna cu cei din biserica.Slavit sa fie Domnul.In fiecare zi ma rog pentru cei care sunt robiti de acelasi pacat care m-a stapanit si pe mine candva.Domnul sa aiba mila.Amin

  44. 44 Come_to_Earth

    Teoria nu-mi apartine, ci este un adevar Biblic in care, ca multi alti eliberati, si eu cred. Duhul Sfant n-a inspirat invataturi departe de adevar, ci Adevarul pur.

    Eu ma refer la filozofia care despica firul in patru si incearca sa substituie aportul lui Dumnezeu, in cazul de fata, eliberarea de pacatul nasturbarii cu inteligenta si abilitatile umana.

    IOAN 15: 5 Eu sint Vita, voi sinteti mladitele. Cine ramine in Mine, si in cine ramin Eu, aduce multa roada; caci despartiti de Mine, nu puteti face nimic. Ati inteles unde e paradoxul, rob-slobod? O vita altoita nu produce curcubeti. Cine-i in Christos si predica masturbarea, presupune ca si Christos s-a masturbat.

    Dumnezeu este unic in intelepciunea Sa si din acest motiv e pentru unii iritant.
    1COR 3: 19 Caci intelepciunea lumii acesteia este o nebunie inaintea lui Dumnezeu. De aceea este scris: ,,El prinde pe cei intelepti in viclenia lor.``

    E cat se poate de adevarat ca Pavel a invatat la picioarele lui Gamaliel, filozofia vremii sale, dar sa-l lasam pe Pavel sa-si exprime insusi punctul de vedere referitor la filosofia iudeaica.

    FILIP 3: 8 Ba inca, si acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, fata de pretul nespus de mare al cunoasterii lui Hristos Isus, Domnul meu. Pentru El am perdut toate si le socotesc ca un gunoi, ca sa cistig pe Hristos,

    Cel care a creat instinctul sexual ne-a furnizat si manualul instructional de gestionare a instinctelor. Chiar trebuie sa le aruncam toate pe seama insusirilor naturale, sau in spatele multor teorii se afla unul care trage sforile?
    Domnul sa te mustre Satano.

  45. 45 Come_to_Earth

    Instinctele nu sunt o povoara pentru noi ci o binecuvantare. Dumnezeu nu ne-a inzestrat cu instincte inutile.

    Un auto este un lucru benific, atat timp cat este exploatat in parametrul rigorilor de circulatie. Cand acestea, din urma, sunt incalcate, acelasi auto devine un pericol fatal.

    1COR 6: 9 Nu stiti ca cei nedrepti nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu? Nu va inselati in privinta aceasta: nici curvarii, nici inchinatorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomitii, nici hotii, nici cei lacomi, nici betivii, nici defaimatorii, nici raparetii nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu.

    Nu vreau sa fiu nepoliticos, dar o interpretare exegetica nu se face doar cu ajutorul dictionarelor, ci cu ajutorul Duhului Sfant, a rugaciunii, a dictionarelor si a comentariilor.

  46. 46 Porta

    Come to earth: a spune că cine predică masturbarea automat predică faptul că El s-a masturbat este un gând firav.

    Cel care este în Cristos face curcubeţi. Mai mult, cel care este în Cristos nu poate să nu facă lăstari uscaţi. Ce altceva mai spune textul din Ioan 15: “cel care este în Mine şi n-aduce roadă (v. 2), Dumnezeu o taie.” Textul continuă: “cel care aduce roadă, o curăţeşte, ca să aducă şi mai multă roadă.”
    Epistola către Evrei vorbeşte despre cei “luminaţa odată, careu gustat darul ceresc, s-au făcut părtaşi Duhului Sfânt au gustat Cuvântul cel bun al ui Dumnezeu şi puterile veacului viitor şi ca totuşi AU CĂZUT, este cu neputinţă să fie înnoiţi iarăşi, pentru că răstignesc din nou pe Cristos pentru ei” (6:4-6). Iată că sunt oameni care au lucrat cu Dumnezeu şi totuşi nu vor moşteni veşnicia.

    În Romani ni se spune despre o probă de foc. Pe temelia care este Cristos fiecare dintre noi construim. Ce am construit va fi dat la judecată printr-o probă a focului (de foc, sau ca de foc). Asta înseamnă că toate faptele noastre vor fi văzute şi judecate. În funcţie de faptele fiecăruia va fi răsplătirea.

    “Dacă spunem că nu avem păcat ne înşelăm singuri şi adevărul nu este în noi” din 1 ioan 1:2 dovedeşte că şi oamenii mântuiţi fac curcubeţi. Dacă nu am face curcubeţi nu armătura din Efeseni 6 nu ar avea nici un rost.

    Este o iluzie să credem că odată cu venirea Duhului nu vom face nici un păcat (ceea ce nu spune nimeni de pe reper), sau că odată cu venirea Duhului în om acesta din urmă va putea sta liniştit că nu se va apropia de el nici o ispită sau şansă de a păcătui. Roada firii rămâne în om. În romani ni se spune că sunte ASCUNŞI în chip misterios în Cristos, deşi suntem plini de păcate. Tot în romani ni se spune că sunte SOCOTIŢI neprihăniţi, nu că suntem în mod ontologic neprihăniţi.

    Plata păcatului (a oricărui păcat) este moartea. O invidie cât de mică, o mânie cât de mică...orice păcat…

  47. 47 Porta

    Come to earth, exegeza nu se face cu dicţionare. Se face cu gramatică şi cunoaşterea contextului. Dacă se face şi cu Duhul, cu rugăciune, atunci de ce nu cădem toţi de acord asupra tuturor problemelor din Scriptură? Comentariile depind de interpretările gramaticale şi de cunoaşterea contextului.

    Versetele se folosesc pentru a întări o idee care descrie un anumit context, nu pentru a construi argumente bazate pe versete scoase din context (asta ca şi gând legat de subiectul versetelor). Printre primele sfaturi la cursurile de homiletică, sistematică, şi exegeză este să se folosească versetele în contextul în care au fost scrise, tocmai pentru că unele au fost scrise strict pentru contextul perioadei, şi nu mai au valabilitate în prezent. de aceea se recomandă predicarea expozitivă, pentru că te forţează să intri în context.

    Sincer, cred că unul dintre deserviciile grave care s-au făcut creştinătăţii este împărţirea pe capitole a Scripturii. Mă întreb ce s-ar întâmpla dacă toţi am citi biblia în formatul unei cărţi?

    Nu suntem noi toţi oare într-o oarecare măsură lacomi, invidioşi, răi, etc, etc, etc…noi vom moşteni Împărăţia?

  48. 48 mamaruta

    anonim, imi pare ca te cam contrazici in aceasi postare. Sau cel putin ideea pe care incerci sa o sustii nu-i foarte clara.

    Intai afirmi:
    ‘Prin facerea de bine, doar se transfera o parte din tensiunea sexuala existenta in individ. Prin actiuni altruiste poti sa eliberezi o parte din tensiunea sexuala, dar acest act nu este unul eliberator, in fond nu exista un act anume care sa te elibereze de tensiunea sexuala decat actul sexual.’

    Dupa care spui:
    ‘Manifestarea instinctului sexual nu implica automat reducerea la act sexual, suntem de asa natura construiti incat prin mecaniste proprii putem transforma energiile sexuale in energii creatoare. Iubirea in toate formele sale, de la iubirea aproapelui, strainului, dusmanului, pana la iubirea fata de sotie, prieten/a implica una din functiile vitale ale omului, instinctul sexual.

  49. 49 |anonim|

    Atunci cand impulsurile si energiile sexuale sunt inhibate, ele vor cauta sa-si gaseasca eliberarea prin diferite metode care nu au legatura cu sexualitatea, de exemplu activitatile creatoare. Aceasta eliberare a tensiunii sexuale este doar una temporara si nu definitiva, in acest sens am spus ca manifestarea intinctului sexual nu implica automat reducerea la act sexual.

  50. 50 licantrop

    nu este contradictizie… dar pe de alta parte… poate e un alt anonim…

  51. 51 licantrop

    poate ca e bine pt creshtini sa aiba un pacat asha de persistent care sa le aduca aminte ca dragostea lui dumnezeu este neconditzionata, mantuirea e un dar…

  52. 52 licantrop

    cu ce is mai buni creshtinii care nu se decat cei care se?

  53. 53 Come_to_Earth

    Observati ordinea prioritara la consiliul de la Ierusalim.
    Fapte 15, 28 Căci s-a părut nimerit Duhului Sfînt şi nouă”

    Eu n-am contestat regulile de exegeza Biblica ci ordinea prioritara de abordare a unui text. Cum poate pretinde cineva ca are o viziune clara asupra unui text cand ignora autorul?

    Exegeza unui text se face si cu dictionare. De unde puteti afla radacina unui cuvant, bunaoara exosia (l-am scris cum se aude in romaneste) daca nu folositi un dictionar explicativ al limbii grecesti?

    O interpretare doar dry e gresita. Un drum gresit conduce dintodeauna intr-o directie gresita.

  54. 54 annonim

    AS DORII SA-MI SPUNA CINEVA MAI EXACT CE ESTE MASTURBAREA SI CUM SE MANIFESTA

  55. 55 mamaruta

    Da’ cati mai sunteti? :P

  56. 56 Porta

    Nu dicţionarele sunt elementul de bază în exegeză. Un dicţionar îţi dă toate sensurile unui cuvânt, inclusiv unele forme metaforice. Care dintre ele le foloseşti în traducere? Ca să poţi folosi un anumit înţeles al unui cuvânt, trebuie să îi cunoşti contextul.

    De exemplu: agape nu avea nici o semnificaţie deosebită pentru greci. Era un cuvânt cu o semnificaţie “slabă”. Creştinismul este cel care l-a adoptat şi i-a conferit sensul de dragoste jertfitoare. Aceeaşi problemă se naşte cu o serie întreagă de cuvinte. Deci, dicţionarele sunt doar o unealtă printre alte unelte, nu este nicidecum cea mai importantă (ceea ce nici tu, come to earth, nu ai pretins).

    Problema cu cuvintele este că ele au anumite înţelesuri fixe, dar pot primi tot felul de alte sensuri în tot felul de alte contexte. De aceea trebuie cunoscut contextul.

  57. 57 Come_to_Earth

    poate ca e bine pt creshtini sa aiba un pacat asha de persistent care sa le aduca aminte ca dragostea lui dumnezeu este neconditzionata, mantuirea e un dar…

    Cu siguranta nu poate ca pentru un crestin e primordiala persistenta in pocainta ca altfel, Biblia le reaminteste nu eu, Dumnezeu e si un foc mistuitor.
    EVR 12: 28-29 Fiindca am primit dar o imparatie, care nu se poate clatina, sa ne aratam multamitori, si sa aducem astfel lui Dumnezeu o inchinare placuta, cu evlavie si cu frica; fiindca Dumnezeul nostru este *,,un foc mistuitor``.*

    Daca masturbarea este un pacat, poate fi in acelasi timp si o inchinare placuta si evlavioasa?
    ROM 6: 13 Sa nu mai dati in stapinirea pacatului madularile voastre, ca niste unelte ale nelegiuirii; ci dati-va pe voi insiva lui Dumnezeu, ca vii, din morti cum erati; si dati lui Dumnezeu madularile voastre, ca pe niste unelte ale neprihanirii. Fiindca plata pacatului este moartea: dar darul fara plata al lui Dumnezeu este viata vecinica in Isus Hristos, Domnul nostru.

    Persistenta in pacat are ca rezultat, uscarea mladitei si atrage dupa sine foarfeca Vierului iscusit. Neroditor si inca in Christos, e o chestiune doar de timp. Cine poate garanta ca urmatoarele 24 de ore ii apartin cu siguranta?

  58. 58 Porta

    Am o nelămurire: de ce e masturbarea păcat? Cer o explicaţie clară. Ştiu că acesta este subiectul discuţiei şi că sunt aproape 200 de posturi. Totuşi, nu am citit încă motivul clar şi implicaţiile masturbării. Vă rog să nu îmi spuneţi să citesc ce s-a scris înainte. Luaţi întrebarea mea ca pe un rezumat. E sănătos pentru orice discuţie să îşi rezume ideile principale. De aceea îl rog pe cineva care a trecut prin toate posturile, dar pot fi mai mulţi, să scrie un rezumat care să fie ceva de genul: masturbarea este păcat pentru că: 1., 2., 3., etc.

    Luaţi aşadar întrebarea mea ca pe un îndemn la scrierea unui rezumat.

  59. 59 Ella!!

    Ellen White spune ca au descoperit ca in 22 de cazuri masturbarea a constituit in mod evident cea mai importanta cauza a tulburarilor mintale.E.H Hare face referinta la un studiu asupra a 500 de pacienti care sau aflat consecutiv internati in spitalul de boli psihice al statului Iowa.Cantitatea de zinc din sperma este aat de mare incat printro ejaculare se poate elimina tot zincul care poate fi absorbit printre intestine intro singura zi.Aceasta are numeroare consecinte incluziv impotenta.Carl C.Pfeiffer doctor si farmacist spune-.nNUmi face placere sa o spun,insa intro deficienta de zinc la adolescenti excitatia excesiva sexuala si masturbarea excesiva poate grabi dementa.
    Eu cred ca baieti incep de mici sa se masturbeze.
    Dar totusi sunt femeie care casatorite se masturbeaza si inca impreuna cu sotul lor.Pt ele la fel este pacat?
    Masturbarea nu este lasata de Dumnezeu?Atunci dc mai este pacat?

  60. 60 Porta

    Zincul este elementul principal care ajută organul sexual masculin să aibă erecţie. Zincul se pierde prin masturbare, deci se pierde şi în timpul actului sexual, fie că este în cadrul sau în afara căsniciei. Deci şi actul sexual trebuie considerat la fel de periculos pentru demenţă, ba chiar şi mai periculos pentru că se pierd şi mai multe substanţe, din moment ce poate ţine perioade lungi de timp. Există cupluri care au contact sexual de mult mai multe ori decât înainte de căsnicie prin masturbare.
    Cât despre zinc, acesta se poate aduce la cantităţi normale prin folosirea vitaminelor (Centrum sau Vitamax).
    Este cât se poate de adevărat că unele comportamente deviante sunt datorate lipsei unor substanţe chimice, fapt pentru care mai întâi se restabileşte echilibrul chimic, apoi se încep discuţiile.

    Tu întrebi: dacă masturbarea nu este lăsată de Dumnezeu atunci de ce e considerată păcat? Răspunsul se află în întrebare. Orice lucru nelăsat de Dumnezeu pentru apropierea omului de Sine este păcat. Dacă Dumnezeu l-ar fi lăsat pentru sănătatea spirituală şi fizică atunci nu ar fi păcat.
    De fapt, asta încercăm şi noi să aflăm de aproape 200 de posturi încoace: este lăsat sau nu de Dumnzeu? este sau nu păcat? de ce?

  61. 61 lucky

    Poate ca ar fi interesant de stiut cati dintre cei care abordeaza subiectul s-au confruntat cu aceasta problema. Eu nu ma refer la faptul ca s-au masturbat ci la faptul ca s-au simtit atrasi spre aceasta foarte puternic. De ce nu au cazut in aceasta ispita? Oare i-a impiedicat morala? Ori Biserica? Ori faptul ca au citit ca e bine sau nu e bine sa te masturbezi? Consider ca problema trebuie privita de la radacina, iar radacina este, in opinia mea, lipsa iubirii. Cand te simti iubit, acceptat asa cum esti trupul este patruns de aceasta placere a inimii si atunci nu simte sa se autosatisfaca ci sa se daruiasca unui altuia. Te-ai gandit vreodata ca prin masturbatie privezi o persoana de daruirea iubii tale? Poate ca aceasta persoana este sotia/sotul ta(u)...sau poate iti consumi prin asta energia cu care ar trebui sa-l invalui pe cel care iti este drag. Cat despre pacat, ce este pacatul altceva daca nu lipsa iubirii? Daca te iubesti te daruiesti altcuiva, in casatorie, iar trupul tau nu iti mai apartine tie ci celui drag. Ai grija de trupul tau si nu-l supune autoplacerii si nu pot crede ca Dumnezeu se va indeparta de tine. Dincolo de pacat, masturbarea te indeparteaza de tine insuti…toate celelalte indepartari vor veni de la sine

  62. 62 Monya

    M-am documentat un pic asupra acestui subiect si am avut un soc: medicina actuala nu numai ca accepta masturbarea ca pe ceva foarte normal, dar si o recomanda in scopul de a ne elibera de tensiunea sexuala pe care, cred eu, o putem controla. Oare ma insel???
    Din punctul meu de vedere, masturbarea e o problema grava, pentru ca creaza o dependenta si sa ajungi sa crezi ca nu mai ai nevoie de ceilalti, pentru ca iti esti tie insuti autosuficient.
    Dar, pentru ca avem o puternica cunostiinta a binelui si a raului, in masturbare trebuie sa faci fata vinovatiei, pentru ca, mai devreme sau mai tarziu, ajungi sa te simti vinovat, murdar si iti pierzi respectul de sine.
    Da, masturbarea e pacat (1Cor 6:9-11), acolo scrie clar negru pe alb parerea lui Dumnezeu despre masturbare.
    Nu stiu daca masturbarea e pacatul suprem, dar e un pacat (nu exista pacate mai mari sau mai mici, toate sunt pacate) si ne indeparteaza de Dumnezeu, poate definitiv.
    Nu sunt in masura sa arunc cu pietre in acesti oameni care, e clar-imi e clar-ca au nevoie de ajutor
    (de noi, sa nu-i respingem, ci sa-i ajutam sa-si rezolve problema), de rugaciunile noastre si, in primul rand, de Dumnezeu ca sa se vindece, sa fie iertati si curatati.
    Cam asta e rezultatul cercetarilor mele, ii las pe cei ce stiu mai multe sa-si spuna parerea si sa vina cu marturii sau lucruri concrete.

  63. 63 |anonim|

    Masturbarea [atat la barbati cat si la femei] este din perspectiva moaralei religioase un pacat extrem de grav. Exista in Biblie o porunca divina care interzice clar distrugerea “semintei”. Porunca divina este derivata din episodul biblic cu Er si Onan [Geneza 38:4-9], Onan este ucis de Dumnezeu pentru ca distrugea “samanta”. Prin mastrurbare se distruge “samanta”.

    ” Onan, ştiind că sămânţa aceasta n-are să fie a lui, vărsa sămânţa pe pământ ori de câte ori se culca cu nevasta fratelui său, ca să nu dea sămânţă fratelui său.[b] Ce făcea el n-a plăcut Domnului, care l-a omorât şi pe el.[/b]”

    Porunca e clara, nu e nevoie sa scrie in Biblie in mod explicit ce este pacat si ce nu este pacat, distrugerea samantei este pacat in fata lui Dumnezeu, acest fapt reiese din Geneza 38.

    Din punct de vedere medical masturbarea reprezinta un mare pericol. Exista oameni care se masturbeaza de cateva ori pe zi, acesti oameni sunt inconstienti si nu cunosc cu adevarat repercusiunile unui asemenea mod de viata. Masturbarea excesiva da nastere la neurastenie cerebrala, aceasta boala se manifesta in ameteli si slabirea fortei de gandire, tot masturbarea excesiva duce la impotenta.

  64. 64 dani

    |anonim|, aici te inseli. te rog prima data sa vorbesti cu un medic specialist despre impotenta. (orice exces dauneaza organismului, si sunt numite de Biblie, pacate)
    apoi, onan a fost ucis pentruc ca nu i-a dat fratelui sau urmasi nu pentru varsarea semintei. (“Ce facea el n-a placut Domnului” nu era vorba ca varsa seminta pe pamant, ci de intreaga lui actiune cu repercusiunile ei: “Onan, stiind ca samanta aceasta n-are sa fie a lui” )(gramatica nu stiu prea bine da logica iti da de gandit).
    cuplurile casatorite care au contacte sexuale cu penetrare si in urma actului sexual fecundarea nu are loc din diferite motive, cum o numesti? sau sa zicem ca cuplul nu doreste, inca, sa aibe copii. dar aceasta?

    edit later: apropo. faza cu Onan n-are nici cea mai vaga legaura cu masturbarea. si daca ai fi citit toata Biblia, ti-ai fi dat seama ca nu se face referire nici unde la masturbare.

  65. 65 |anonim|

    dani, tu nu vezi padurea din cauza copacilor, din acest motiv n-ai inteles ce s-a petrecut cu Onan. Dumnezeu il ucide pentru ca distrugea samanta, acest lucru “n-a placut Domnului”, citim biblii diferite…...., cred ca da . Tu spui ca “faza cu Onan” nu are legarura cu masturbarea, cred ca te duci singur cu presul, prin masturbare nu se distruge samanta ? [unde ii logica pe care o invoci]. Partea medicala ii simpla, nu trebuie sa vorbesc eu cu un medic, trebuie doar sa te informezi tu despre riscurile pe care le implica masturbarea excesiva.

    Ps. Ce se petrece in cazul cuplurilor casatorite este cu totul altceva, acolo nu se poate invoca ca distrugerea “samantei” este o actiune deliberata, asa cum este in cazul masturbarii si in cazul lui Onan.

  66. 66 mamaruta

    anonim, da-ne argumentele pentru care tu interpretezi asa textul referitor la Onan. Mie nu mi se pare la fel de clar cum ti se pare tie. De aceea, te rog explica-mi.

  67. 67 dani

    revin. ia si tu actiunea ca un tot unitar, nu fragmenta. reactia lui Dumnezeu asupra actiunii lui Onan. intrebarea mea era .. doar prin masturbare se distruge sperma? raspunsul ti-l dau eu. nu. sa-ti mai dau exemple. se mai distruge si prin contact sexual cu sau fara penetrare in care are loc ejacularea, iar cu penetrare cand ovulele nu sunt fecundate. apoi, polutii nocturne. s.a.m.d. daca tu imi arati in original ca se subintelege sau este explicit vorba despre masturbare, iti voi da dreptate. doar ca nu vei gasi asa ceva, pentru ca Onan s-a culcat cu nevasta fratelui sau.

    in geneza Dumnezeu zice cresteti si inmultiti-va. cred ca la asta se referea textul si in cazul lui Onan.

    iar cu partea medicala. chiar te rog sa mergi sa intrebi niste medici de specialitate. daca esti tu asa de sigur pe tema asta, dC nu mergi te rog sa vorbesti cu ei, si ne spui si noua ce ti-au zis. ca doar esti 100% ca ai dreptate. mergi doar sa ne aduci niste argumente ca sa credem si noi.

  68. 68 mamaruta

    Poate ca nu are rost sa incep si discutia asta. Scuze anticipat.

    Dani, daca gresala lui Onan este legata de textul din Geneza, atunci putem trage concluzia ca planificarea familiala este pacat. Crezi asta?

  69. 69 dani

    nu neaparat. era alta cultura. se bazau pe alte legi.

    voi nu intelegeti ca Dumnezeu nu I-a placut ca nu a ascultat de El. In legea data de Dumnezeu era scris ca daca fratele tau moare, este de datoria ta sa-i faci urmasi! .. asta era idea mea. idea e neascultare.

  70. 70 |anonim|

    mamaruta, nu e nevoie de alte argumente, este suficient sa citesti cu mare atentie ce scrie in Geneza 38:9-4. Eu am spus foarte clar ce cred, dar se pare ca unii citesc printre randuri, din Geneza 38:9-4 DERIVA porunca divina care interzice distrugerea samantei.

    Dani, nu doar prin mastrurbare se distruge samanta, dar tu nu faci o distinctie intre un act deliberat si o disfunctie fiziologica. Dumnezeu condamna actul deliberat [masturbarea] si nu disfunctie fiziologica. Nu e nevoie sa-ti arat eu ce se intelege din “original”, fiecare intelege Biblia intr-un mod unic, eu doar am raspuns la o intrebare formulata de Porta, astept cu nerabdare raspunsurile voastre [Dani /Mamaruta] la intrebarile formulate de Porta.

    Cat despre partea medicala, nu cred ca e nevoie sa mai scriu ceva, am enumerat doua din consecintele masturbarii excesive, neurastenia cerebrala si impotenta. Daca tu ai alte opinii atunci e bine sa le faci cunoscute.

  71. 71 mamaruta

    Spui ca fiecare intelege Biblia intr-un mod unic. Sunt de acord. Tocmai de aceea, te-am rugat sa imi explici modul tau de a intelege acest pasaj, adica sa imi aduci argumentele care stau la baza interpretarii tale legat de pasajul cu Onan. Replicile gen: ‘’se pare ca unii citesc printre randuri’’ nu prea cred ca isi are locul. Te-am intrebat ceva politicos si cu respect.

  72. 72 Come_to_Earth

    Bq. edit later: apropo. faza cu Onan n-are nici cea mai vaga legaura cu masturbarea. si daca ai fi citit toata Biblia, ti-ai fi dat seama ca nu se face referire nici unde la masturbare.

    1COR 6: 9 Nu stiti ca cei nedrepti nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu? Nu va inselati in privinta aceasta: nici curvarii, nici inchinatorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomitii, nici hotii, nici cei lacomi, nici betivii, nici defaimatorii, nici raparetii nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu.

    Malakas (Greek: nom. *μαλάκας* voc./acc. *μαλάκα,* fem μαλάκω) is a slang word, roughly equivalent to wanker. “Malakia” (abstract noun) is used as the literal act of masturbating.

    Vettius Valens follows Aristotle’s use of malakos to denote unrestrained indulgence in bodily pleasures, or licentiousness. Nicomachean Ethics, Aristotle, Loeb vol 73, VII vii 6.

    In modern Greek, the word μαλακία malakia has come to mean “masturbation”, and its derivative *μαλακά* malaka means “one who masturbates” (i.e. “wanker”). Herodotus, The Histories, trans. Robin Waterfield, Oxford University Press, NY, 1998. Book I, 155-157;

    Masturbarea e idolatrie deoarece argumentele le-am enuntat in prima parte a blogului

    1. E o autosatisfactie si o iubire de sine.
    2. Priveaza partenerul de bucuria care-i revine.
    3. Creaza stare de vinovatie.
    4. Creaza obsesie sexuala.
    5. Masturbarea climatizeaza o atitudine egoista.
    6. Masturbaera conduce la un obicei obsedant,
    7. Creaza imagine neadecvata de sine.
  73. 73 licantrop

    deci… eu cred ca singurul argument valabil ca sa catalogam masturbarea pacat este ce zicea Isus… daca shi numai te gandeshti la o femeie intr-un fel erotic ai shi pacatuit…

    fazele astea care se repeta sub diferite forme… ca nu-i sanatos, ca are consecintze grave la comportament sau alte sperietori de felu asta… ma scuzatzi… dar insemna ca toata populatzia e bolnava… ash putea sa le iau pe puncte shi sa le dovedesc false dar cred ca s-au spus deja de multe ori in blogu asta shi pro shi contra destule…
    daca n-atzi vazut va sugerez sa urmaritzi comportamentul copiilor… asha de inocentzi ca nici nu shitu ce fac, nu shtiu ca e rushinos sau ca e pacat… am citit un pic de Freud shi n-am crezut… dar apoi am vazut pe viu copii care renuntza la mancare, la jucarii, shi 1, 2 minute se masturbeaza… apoi revin la jucarii ca shi cum nimic n-ar fi… shi ma refer la copii de la 5 ani in sus… am vazut inclusiv pe strada in mijlocu drumului… shi daca stau sa ma gandesc, am shi eu amintiri vagi despre o chestie pe care o faceam (preshcolar fiind) care era deosebit de placuta – la o varsta la care erectzia nu e posibila – dar era o actziune deliberata, strict pt placere, shi implica (fara sa am cunoshtintze medicale dezvolate) o zona din apropierea prostatei… putetzi sa o numitzi joaca… dar la o adica tot joaca e shi cand eshti mare…

    problema cu Onan… deci daca orice pierdere a samantzei este pacat, atunci hai sa ne intoarcem in Evul Mediu… sexul nu trebuie sa fie placut ci din contra – ca sa nu ajungi dependent – shi tre sa fie exclusiv pt facut copii… deci planif familiala nici nu poate fi luata in discutzie la faza asta… iar daca ar fi sa aplicam in zilele noastre, ar trebui sa nu se mai faca sex deloc intrucat sunt alte metode de a procreea, fara sa fie nevoie sa pacatuieshti… impotentza ar fi de dorit (cu toate ca este tratament) pt ca ajuta la neprihanire…

    ash ruga pe cei care avanseaza tot felu de exagerari, macar sa fie consecventzi shi sa mearga cu exagerarea pana in panzele albe, iar nu sa se opreasca la Onan sau malahi, sau nu shtiu ce argumente extrase din Maleus Maleficarim… iar daca nu avetzi o parere, aici n-o s-o gasitzi… pt ca aici se discuta nu se impune…

  74. 74 |anonim|

    mamaruta, din Geneza 38:4-9 eu inteleg ca Dumnezeu interzice distrugerea “samantei”, pentru acest motiv Dumnezeu a hotarat sa-i curme viata lui Onan. Legatura dintre Onan si masturbare exista, dar unii in mod deliberat nu o vad. Onan nu se masturba, dar el distrugea samanta (“Ce făcea el n-a plăcut Domnului, care l-a omorât şi pe el.”). In cazul mastrurbarii se distruge samanta, exact asa cum facea si Onan, cu mentiunea ca Onan nu se mastrurba. Am incercat sa fiu cat se poate de politicos, dar unii nu inteleg ce inseamna “act deliberat” si “deriva”, imi cer scuze daca ti-am gresit.

    licantrop, nu toata populatia e bolnava, sunt bolnavi doar indivizii care se masturbeaza excesiv. Masturbarea excesiva cauzeaza nenumarate probleme medicale. Eu doar am enumerat doua probleme medicale [neurastenia cerebrala/impotenta] care apar datorita masturbarii excesive. Masturbarea implica doua aspecte, unul moral si unul medical. Daca aspectul moral este interpretabil pentru unii, aspectul medical nu poate sa fie interpretabil.

  75. 75 Come_to_Earth

    Daca Biblia afirma ca Malahii wanker sau labagiu pe romaneste nu vor intra in cer, aceasta ramane valabil pentru toate timpurile indiferent ce parere are Sigismund Freud.

    Se poate discuta la infinit, dar discutiile nu mantuies ci numai pocainta reala poate schimba destinul omului.

    Pocainta inseamna sa-ti para rau de fapta comisa si sa nu mai faci o alta noua.

    am citit un pic de Freud shi n-am crezut… dar apoi am vazut pe viu copii care renuntza la mancare, la jucarii, shi 1, 2 minute se masturbeaza… apoi revin la jucarii ca shi cum nimic n-ar fi… shi ma refer la copii de la 5 ani in sus…

    Aberatii pure, parca noi n-am trecut prin faza copilariei si nu mai setinem minte varsta la care am inceput sa ne masturbam prima ora. Apoi mai exista si sondalele statistice.

  76. 76 Come_to_Earth